Voor  meerdere klanten voeren we naast reparaties ook laswerkzaamheden uit.

We zijn gespecialiseerd in het oplassen van slijtdelen van alle merken vergruizers, scharen en combischaren.

Ook de wisselbare delen van Demarec tools geven wij weer een tweede leven.

Onze lassers hebben de juiste opleiding en weten precies hoe ze het moeten doen zodat er weinig materiaalverandering plaatsvind.

Eerst oplassen met standaarddraad en dan een laag hardlas eroverheen.

Ook hoe de slijtdelen eerst worden verwarmd en daarna langzaam moeten afkoelen in dekens, is voor de gecertificeerde lassers gesneden koek.

Voor de meeste scharen en slijdelen hebben we wel mallen om alles weer in de juiste vorm te herstellen. Zo kunnen de tools weer een tijd verder met dezelfde of betere kwaliteit slijtdelen.

Speciaal voor de wat lichtere overslagkranen en rupskranen die tijdelijk overslagwerk doen, hebben we een lichte budgetgrijper ontwikkeld.
Het nieuwe type Kinshofer C30VHD is licht gebouwd met een  15 tons rotator. De grijper heeft meerdere voordelen waardoor de klant/gebruiker optimaal rendement maakt.

Het is uiteraard weer een degelijke Duitse grijper:

  • licht gebouwd maar met het ijzer op de juiste plek
  • hardoxx schalen
  • brede opleggingen
  • geharde pennen
  • standaard cylinderbescherming
  • hijshaken
  • cilinders meteinddemping
  • robuuste eindaanslagen

Daarnaast is er ruim voldoende sluitkracht dankzij de lange  slagcilinders en groot hevelmoment.
Ondanks dit alles weegt deze robuuste grijper zeer weinig ten opzichte van collega grijperbouwers.
Hierdoor wordt er weer brandstof bespaard en neemt het aantal kuubs per uur toe. 

Een 1500 liter overslaggrijper weegt circa 1270 kilo en als de grijper goed wordt gesmeerd hebben de klanten hier jarenlang schik van. De grijper zal voorgesteld worden op de TKD beurs eind Mei.
Vanaf dan zijn er 5 te huur uit de verhuurvloot in verschillende maten.

Zo kunnen we met de budgetgrijper en de nieuwe grote HPX alle segmenten van overslag bedienen.

 

Sinds de start in 1986 heeft Martens en Van Oord zich ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf in de grond-, weg- en waterbouw en slimme logistiek en het efficiënt inzetten van bouwstoffen zijn daarbij sinds de oorsprong cruciale kwaliteiten.

Zodoende zijn ze bij de zoektocht voor een nieuwe overslaggrijper bij de Kinshofer C40 HPX met een inhoud van 2.500 liter uitgekomen. “We verwachten met dit type grijper efficiënter te kunnen werken met lagere onderhoudskosten. Het mooie van deze grijper is dat je eenvoudig de schalen kunt wisselen bij onderhoud of bij producten met een afwijkend soortelijk gewicht” aldus Tobias van Oord (Directeur Materieel bij Martens en Van Oord).

De C40 HPX bevat de gepatenteerde HPXdrive van Kinshofer waardoor de overslaggrijper zich onderscheidt van alle andere overslaggrijpers. De HPXdrive heeft geen traditionele cilinders meer maar het draaikoppel wordt bij de grijpers gegenereerd via een zuiger met twee tegengesteld werkende helixvertandingen. Zij brengen de kracht over op twee assen waaraan de schalen via een klemverbinding bevestigd zijn. Daaruit resulteren de voordelen van de HPXdrive-technologie die leiden tot een langere levensduur en meer rendabiliteit.
De HPXdrive heeft een intern smeersysteem wat erop neerkomt dat deze onderhoudsvrij is. De machinist hoeft nu niet meer om de zoveel uur te smeren maar kan door blijven werken op de kraan.

Zoals de heer van Oord al aangeeft is het mogelijk om verschillende typen schalen aan de HPXdrive te hangen. Dit duurt slechts enkele minuten en zorgt ervoor dat de grijper multifunctioneel inzetbaar is en niet voor elke klus een nieuwe grijper aangeschaft hoeft te worden.

Rigter handels onderneming is vanaf 1 januari de exclusieve importeur voor Yamamoto rock-splitters.
Dit bied voor klanten in de sloop, constructiewerken en tunnelbouw veel voordelen.
Tegenwoordig mag er veel minder met de sloophamer gewerkt worden wegens trillingen en geluidsoverlast en met de betonsloop van jonge gebouwen, bruggen en zware betonconstructies zijn slopers genoodzaakt tot het gebruik van deze Yamamoto betonsplijters.

We hadden al de lijn van Darda betonsplijters, maar die gaan tot machines van circa 10 ton en ook de dikte van het te slopen beton was beperkt.
De Yamamoto  betonsplijters kunnen aan machines vanaf 12 ton en groter. Ook de dikte van het beton en de dikte van de bewapening zijn geen probleem meer.

De werking is als volgt: er word handmatig of machinaal een gat geboord in het beton, daarna laat je met de kraan de splitter in het gat zakken, vervolgens kan je verschillende dieptes kan de punt van de splijter uit laten zetten. Daarna zal het beton en de bewapening breken welke daarna met een kraan er zo uit te halen is.
Met de Yamamoto  betonsplijters  zijn er geen explosieven meer nodig, is er geen herrie en trillingen meer en is er gegarandeerd een goed resultaat. Daarnaast zijn de Yamamoto betonsplijters  eenvoudig te bedienen.

Yamamoto International ltd bestaat al sinds 1915, de rocksplitters worden al vanaf 1981 gefabriceerd en constant verder ontwikkeld, wereldwijd draaien er al vele probleemloos hun uren.

Wij als Rigter Handelsonderneming komen u graag voorlichten of u huurt bij ons een Yamamoto beton splijter om het succes te zien.

Met de Yamamoto betonsplijters maken we weer een stap om voor de sloop een totaalleverancier te zijn voor al u uitdagingen.

 

Na een aantal jaren uitrustingen voor op het spoor te leveren als Rigter handelsonderneming en goed te luisteren naar de klanten en machinisten, is er nu de nieuwste versie van de RF-system stopunit.

Speciale opties voor de RST03 zijn: 

  • 360 graden eindeloos draaien
  • speciale doorvoer met normale aanvoerleiding maar extra grote retourleiding voor weinig retourdruk
  • centraal hijsoog voor veilig en makkelijk hijsen
  • spitse punten voor makkelijke penetratie in het ballastbed met weinig vibratie
  • mechanische hoogteaanpassing voor het verschil tussen houten en betonnen dwarsliggers
  • speciale gebogen Hardoxx armen voor het onderstoppen van dubbelliggers.
  • dubbele crossoverventielen om de cilinder 2 kanten op te beschermen tegen overbelasting

We hopen hiermee onze klanten te helpen om jarenlang plezier te hebben van hun RST 03 stopunit en met weinig onderhoudskosten te kunnen werken.